شعار جهانی جامعه ایمن: ”تمام انسان ها باید از سطح ایمنی و سلامت یکسان برخوردار شوند“ ********** "بهینه سازی در مصرف انرژی، حفظ منابع ملی و محیط زیست، وظیفه ملی ماست"

Font Size

Cpanel

بیوگرافی، اهداف و چشم انداز

مقدمه

رشته تحصیلی ام مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی است و تخصص و تجربیات عمده ام نیز در حوزه بازاریابی کاربردی و عملی می باشد.

من در زمستان سال 75 که دانشجوی ترم سوم کارشناسی ارشد دانشگاه علامه بودم، توسط اســــــتاد ارجمندم آقای دکتر رحمان سرشت به شرکت صنعتی بوتان معرفی شدم و همکاری ام با این شرکت بمـــــدت 17 سال در حوزه فعالیتهای بازاریابی ادامه یافت. توانستیم با کمک مشاورین و همکاران شرکت، بخش بازاریابی علمی و عملی را برای اولین بار در ایران پایه ریزی و ایجاد کنیم تا بستر توسعه و رشد مستمر شرکت را فراهم سازیم.رقم فروش یا درآمد این شرکت در فاصله این 17 سال 120 برابر شد و از 5 به 600 میلیارد تومان افزایش یافت.

از سال 76 تا 79 سرپرست واحد تحقیق و توسعه بازار این شرکت بودم و از سال 79 بمدت 14 سال، عناوین مدیریتی مرتبط با حوزه بازاریابی داشتم: مدیر بازاریابی، مدیر تحلیل بازار، مدیر طرح های استراتژیک بازاریابی و آخرین عنوان مدیریتی ام در این مجموعه مدیر تحقیقات و روابط اجتماعی بود.

بواسطه تجربیات کاری و ارتباط موضوعی آن، در حوزه اقتصاد انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی دارای دیدگاه و نظر و صاحب طرح و ایده و مقاله و ... هستم. اولویت دهی طرح های جایگزینی کالاهای پرمصرف و "کارت اعتباری یارانه انرژی" از جمله ایده ها و طرح های اینجانب است که طرح های جایگزینی عملیاتی و اجرایی شده و طرح کارت انرژی، هم اکنون در دولت و کمیسیون انرژی مجلس در حال بررسی است.

بموازات تمرکز در حوزه انرژی، ارتقای سطح ایمنی خانواده ها در ساختمان ها از دغدغه های ذهنی ام بوده و از بصورت متمرکز طی 6 سال گذشته، بعد از ارائـه طرح یا مدل "100 فرمان برای مدیریت جامع حوادث گازگرفتگی"، با اتصال به انجمن جامعه ایمن و کارگروه پیشگیری از مرگهای خاموش و استفاده از این پایگاه مردم نهاد و با کمک و همراهی افراد علاقمند و دلسوز و جلب همکاری برخی سازمانها و رسانه ها، موفقیت هایی را در کنترل روند روبه رشد حوادث و درنتیجه نجات جان عده ای از هموطنان کسب نمودیم و هنوز در آغاز راه هستیم ...

 

چشم انداز و آرزوها

آرزو دارم و می خواهم برای کشورم چهره ای مثبت و فردی تاثیرگذار و مفید باشم، نه صرفا" مصرف کننده و باری بر دوش جامعه. می خواهم دانش، تجربه، فکر و توانمندی ام را در راه خدمت صادقانه به "کشور و مردم و انسانیت" صرف کنم. می خواهم به این درجه از اطمینان برسم که خودم از عملکردم رضایت داشته باشم تا امیدوار باشم شاید خدا هم تاحدودی از من و درنتیجه از آفرینش من رضایت داشته باشد.

  • در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی، می خواهم و می توانم بطور موثر ایفای نقش کنم. تهیه و انتشار تحلیل های اقتصاد انرژی، آموزش، آگاهی رسانی، جلب مشارکت، ایده پردازی و کمک به توسعه راهکارهای موثر در کاهش مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی با اولویت بخش ساختمان و حمل و نقل
  • در حوزه دانش و تخصص بازاریابی، به ارتقای دانش و بینش بازاریابی و افزایش سطح توان رقابتی گروهی از شرکتها و صنایع از طریق افزایش سطح کیفیت و تمایز در کالاها و خدمات آنها، کمک کنم. نشر، توسعه و انتقال آموخته ها، یافته ها و تجربیات به افراد و شرکتها در کسب و کارهای مختلف و نشان دادن نقشه راه و رمز و راز موفقیت شرکتها
  • در حوزه اقتصادی و اجتماعی (تولید، اشتغال، رشد اقتصادی، نرخ ارز و ...): تهیه و ارائـه تحلیل های اقتصادی، کمک به رفع مشکلات تولید و حمایت از تولید و اشتغال مولد و با ارزش افزوده بالا، نشر آگاهی و کمک به رونق صادرات با ارزش افزوده بالا بجای صادرات مواد خام و اولیه، کمک به رونق کسب و کارهای دارای ارزش افزوده بالا و ...
  • در حوزه ایمنی و سلامت، قدم های مثبت و موثر بردارم. جلب مشارکت و کمک به ایجاد بستر هماهنگی و همکاری بین بخشی سازمانهای مرتبط و رسانه ها، آگاهی رسانی و هشدار، آموزش، تاثیرگذاری بر به روز رسانی و اصلاح و اجرای قوانین، مقررات و استانداردها و ... در جهت کمک به ارتقای سطح ایمنی و سلامت با اولویت "بخش مسکونی، مدارس و محیط زیست"

Email:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نظرات  

 
#12 نوفرستی 1394-03-04 03:18
امیر آقای عزیز
جهت یادآوری و درصورت تمایل می توانید پرزنتیشن یا خلاصه مقاله ام را در سومین کنفرانس بین المللی بازاریابی- آذر 87 با موضوع "خصوصی سازی و بازاریابی، دو بال موفقیت" که خلاصه تز دکترای اینجانب هم هست را در بخش یادداشتهای بازاریابی مطالعه بفرمایید. در این مقاله و پرزنتیشن، تنها بخشی از دوره 17 ساله گزارش و مقایسه و تحلیل شده است. (دوره 10 ساله)

بازهم از توجه شما متشکرم
جواب دادن
 
 
#11 نوفرستی 1394-03-04 03:09
ادامه پاسخ به نظر و بازخورد آقا امیر:


3- مهمتر از فرض تورم، رشد قیمت هاست. ما خیلی به افزایش قیمت ها حساس بودیم که با افزایش بی ملاحظه قیمت، به رقبای خارجی ارزان قیمت اجازه ورود ندهیم. همچنین بدنبال افزایش سهم بازار، بازارسازی و سودآوری از محل توسعه بودیم لذا به جرات می توانم بگویم (مستند تمام این سالها در اطلاعات بورس اوراق بهادار هست) متوسط افزایش نرخ فروش در این 17 سال، کمتر از 10% بوده است. با درنظر داشتن این نرخ، یعنی بخش بسیار کمی از رشد 120 برابری، مربوط به رشد قیمت هاست.
4- باز در تایید و تکمیل فرمایش شما، مهم رشد تولید است نه رشد قیمت ها. از این منظر هم به استناد گزارشات رسمی در بورس اوراق بهادار که در دسترس است، تولید سالانه آبگرمکن به رکورد 7 برابر (از حدود 115 هزار به بیش از 800 هزار دستگاه) رسید، تولید پکیج ازحدود 4 به رکورد بیش از 160 هزار دستگاه یعنی 40 برابری رسید و محصول جدید رادیاتور به رکورد نزدیک 5 میلیون پره رسیده است.
امیدوارم توضیحاتم مفید و قانع کننده باشد.
جواب دادن
 
 
#10 نوفرستی 1394-03-04 03:08
امیرآقا سلام
ازتوجه شما به موضوع متشکرم. بدون شک بخشی از این رشد، بواسطه نرخ تورم است و این بدیهی و مسلم است چون من رقم فروش در سال پایانی را بر مبنای ارزش پولی سال اول محاسبه نکردم.
اما اگر به چند نکته مهم توجه داشته باشید، نظرتان تغییر خواهد کرد:
1- در همین مدت، جایگاه و رتبه فروش شرکت در صنعت لوازم خانگی (در بورس در این گروه طبقه بندی شده است)، از رتبه 8 به رتبه اول ارتقا یافته و رقم فروش شرکتی که رتبه دوم را دارد، حدود 100 تا 120 میلیارد تومان است. یعنی سال 75 با فروش 5 میلیارد یک پنجم رتبه اول را داشت اما در پایان دوره، 5 برابر رتبه دوم!
2- اگر دقیق محاسبه بفرمایید، با فرض تورم سالیانه 20% برای 17 سال، ارزش فروش سال پایه 22 برابر و اگر تورم ثابت 25% را برای 17 سال در نظر بگیریم، ارزش فروش سال پایه در پایان دوره 44 برابر خواهد بود که با 120 برابر خیلی فاصله دارد. (نرخ تورم در این دوره بین 12 تا 40%) نوسان داشته است.

ادامه دارد:
جواب دادن
 
 
#9 amir 1394-03-01 00:55
آقای دکتر نوفرستی در 17 سال 120 برابر شدن درآمد یک شرکت در اران طی سال های نامبرده شده چیز غیر طبیعی نبوده و صرفا به خاطر جریان نقدینگی و تورم است!!!!! حالا شاید مقدار حقیقی درآمد 2 یا 3 برابر شده باشد ولی 120 برابر شدن درآمد یک عوام فریبی است !
جواب دادن
 
 
#8 نوفرستی 1394-01-24 03:34
به نقل از علی ظریف:
جناب آقای دکتر نوفرستی عزیز
از مطالب و اهداف زیبایتان در سایت بسیار خرسند شدم و برایتان آرزوی موفقیت و عزت و سربلندی در زندگی و اهدافتان دارم. انشاءالله در مراتب مدیریتی بالاتر در سطوح اجرایی کشور عزیزمان شما را ببینیم.


دوست عزیز و گرامیم، جناب آقای ظریف
با سلام و عرض ادب و احترام
از لطف شما، بازخورد محبت آمیز و دعای خیرتان، بینهایت سپاسگزارم.
جواب دادن
 
 
#7 علی ظریف 1394-01-11 20:46
جناب آقای دکتر نوفرستی عزیز
از مطالب و اهداف زیبایتان در سایت بسیار خرسند شدم و برایتان آرزوی موفقیت و عزت و سربلندی در زندگی و اهدافتان دارم. انشاءالله در مراتب مدیریتی بالاتر در سطوح اجرایی کشور عزیزمان شما را ببینیم.
جواب دادن
 
 
#6 نوفرستی 1393-11-12 01:03
به نقل از مریم جلالی:
با سلام و عرض ادب . از اینکه یک نفر از فارغ التحصیلان صنعت نفت را توانمند و موفق میبینم بر خود میبالم و ارزوی توفیق روزافزونتان را در همه امور از خدا خواهانم


سرکار خانم جلالی، با سلام و احترام
شما لطف دارید. البته اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، توانمند و موفق هستند و مفید و تاثیرگذار در حوزه فعالیت شان.
برای تحقق اهداف ملی ام، التماس دعا دارم
با تشکر و سپاس مجدد
جواب دادن
 
 
#5 مریم جلالی 1393-11-11 11:44
با سلام و عرض ادب . از اینکه یک نفر از فارغ التحصیلان صنعت نفت را توانمند و موفق میبینم بر خود میبالم و ارزوی توفیق روزافزونتان را در همه امور از خدا خواهانم
جواب دادن
 
 
#4 نوفرستی 1393-11-05 21:18
به نقل از گیتی شهشهانی:
با سلام خدمت آقای دکتر نوفرستی
برای شما آرزوی موفقیت در دستیابی به اهداف بلندتان که در راستای پیشرفت کشورمان است دارم.
شهشهانی


سرکار خانم شهشهانی، با سلام و احترام، ممنون از دعای خیر شما
با احترام-نوفرستی
جواب دادن
 
 
#3 گیتی شهشهانی 1393-11-05 14:41
با سلام خدمت آقای دکتر نوفرستی
برای شما آرزوی موفقیت در دستیابی به اهداف بلندتان که در راستای پیشرفت کشورمان است دارم.
شهشهانی
جواب دادن
 

نوشتن نظر


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

.
دوشنبه 24 تير 1398.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


56
49
105
546
1067
2120
103896
شما اینجا هستید: Home معرفی بیوگرافی، اهداف و چشم انداز

بهره برداری از مطالب این سایت با هدف "کمک به نشر دانش و آگاهی"، آزاد است.